Κυριακή 18 Νοεμβρίου 2007

Μετά θάνατον Ζωή

Πλάτωνος & Ρωμανού μαρτύρων

Αυτός ο άνθρωπος δεξιά, δεν ήταν ούτε γεωκεντρικός, ούτε εγωκεντρικός, ούτε ανθρωποκεντρικός. Παιδιά δεν έκανε και προγόνους του δεν ανέστησε. Ο Θείος Πλάτων ποτέ δεν θεωρήθηκε ξεπερασμένος ή λανθασμένος. Αυτός ο άνθρωπος σαφώς έχει περάσει στην Αθανασία τών αιώνων που πέρασαν και τών αιώνων που έρχονται μέσα στο Άχρονο και Άπειρο Σύμπαν.

Αυτή είναι η Αθανασία τής ψυχής.

Η τουριστική ανάπτυξη τών καζίνο, τών πράσινων αγρών γκολφ και η επενδυτική αναβίωση Βυζαντινών χωριών δεν προσανατολίζεται σε καμιά ψυχική αρετή.
Oι Εγγλέζοι θέλουν, μαζί με την απέραντη στρατιωτική βάση τους στην Κύπρο, να δημιουργήσουν άλλο ένα φθηνό τουριστικό θέρετρο για τους γηραιότερους Βρετανούς, αλλά και για τους εραστές του μεσογειακού ήλιου του τζόγου και των αισθητικών απολαύσεων. Από κοντά και οι Αμερικανοί, που πιέζουν Ελληνοκύπριους ξενοδόχους να στέλνουν πελατεία στα κατεχόμενα.
Αυτοί οι Επενδυτές, όπως και οι άλλοι στις Μοναστηριακές Εκτάσεις Χαλκιδικής και Κρήτης, έχουν μακρύ δρόμο ακόμα πριν αρχίσουν να αντιλαμβάνονται το οτιδήποτε περί Αθανασίας.

Εάν οι Κρητικοί θέλουν να συνεχίσουν την παράδοση και να βρουν λύσεις στα οικονομικά ζητήματα τού τόπου σε μια μετά Φούντας Εποχή, μπορούν να μελετήσουν τους Νόμους και Διαλόγους τού συμπατριώτη των [σύντεκνου] Κλεινία με τον Αθηναίο Ξένο και τον Σπαρτιάτη Μέγιλλο.
  1. [624a] Ἀθηναῖος
    θεὸς ἤ τις ἀνθρώπων ὑμῖν, ὦ ξένοι, εἴληφε τὴν αἰτίαν τῆς τῶν νόμων διαθέσεως;
  2. Κλεινίας
    θεός, ὦ ξένε, θεός, ὥς γε τὸ δικαιότατον εἰπεῖν: παρὰ μὲν ἡμῖν Ζεύς, παρὰ δὲ Λακεδαιμονίοις, ὅθεν ὅδε ἐστίν, οἶμαι φάναι τούτους Ἀπόλλωνα. ἦ γάρ;
  3. Μέγιλλος
    ναί.
  4. Ἀθηναῖος
    μῶν οὖν καθ' Ὅμηρον λέγεις ὡς τοῦ Μίνω φοιτῶντος πρὸς τὴν τοῦ πατρὸς ἑκάστοτε συνουσίαν δι' ἐνάτου ἔτους καὶ κατὰ τὰς παρ' ἐκείνου φήμας ταῖς πόλεσιν ὑμῖν θέντος τοὺς νόμους;

Δεν υπάρχουν σχόλια: