Τρίτη 18 Δεκεμβρίου 2007

Το ένστικτο τής Μητρότητος

Jane GoodallΘα μπορούσαμε να ισχυρισθούμε ότι η μητέρα στο Ίλιον, που εξέδιδε τα παιδιά της, πάσχει από κάποια βλάβη διανοητική ή άλλη και το ίδιο να ισχυρισθούμε και για αυτούς οι οποίοι αγόραζαν αυτές τις υπηρεσίες.

Ένα τεστ αυτής τής περιπτώσεως θα ήταν εάν τέτοιες αντίστοιχες καταστάσεις έχουν επίσης παρατηρηθεί σε ζώα, ήμερα, άγρια, πτηνά και υδρόβια.

Θυμάμαι κάποιες παρατηρήσεις τής Jane Goodall για πιθήκους, όπου υπήρχαν κάποιες αντικοινωνικές καταστάσεις, μεταξύ μελών τής ίδιας οικογένειας.

Από τις πάρα πολλές και άκρως ενδιαφέρουσες τηλεοπτικές παρουσιάσεις όσον αφορά τη ζωή και επιβίωση άγριων ζώων, προκύπτει ότι το ένστικτο μητρότητος τών ζώων είναι μάλλον ισχυρότερο από αυτό τών ανθρώπων.

Αυτό που για το οποίο δεν έχουμε αρκετές πληροφορίες είναι η συμπεριφορά άρρωστων ψυχικά ζώων. Και τα ζώα όμως τρελαίνονται, είτε θέλουμε να παραδεχθούμε την ύπαρξη ψυχής σ' αυτά, είτε όχι. Άρα η ψυχασθένεια τών ανθρώπων αναγκαστικά θα πρέπει να μελετηθεί σε συνδυασμό με την αντίστοιχη κατάσταση κάθε ζώου. Τώρα αυτοί που διαδίδουν ότι ο Θεός ασχολείται μόνο με τις ανθρώπινες ψυχές, μάλλον δεν προσφέρουν καλές υπηρεσίες.

Εάν οι φυλετικές διακρίσεις και ο ρατσισμός έχουν θεωρηθεί λανθασμένες πρακτικές, τότε πόσο πιο λανθασμένη πρακτική είναι ο ανθρωποκεντρισμός, ο εγωκεντρισμός, ο γεωκεντρισμός; Είναι ποτέ δυνατόν η θέωση να προσφέρεται μόνο στους ανθρώπους;

Σε τί διαφέρει ένας πωλητής καλλυντικών ή μπαταριών από έναν ιερέα υπάλληλο που διαδίδει ότι μόνο με την δική του θρησκεία [εταιρεία] υπάρχει λύση;

Φοβάμαι ότι ο άνθρωπος πάλι θα αποδειχθεί όχι μόνο το πιο επικίνδυνο σαρκοβόρο και καταστρεπτικό, αλλά και το πιο ανήθικο. Ίσως η μεγάλη φθοροποιός αιτία πού καταστρέφει τον άνθρωπο και προφυλάσσει τα ζώα, να είναι η χρήση εργαλείων από τον άνθρωπο, κάτι που κανένα ζώο δεν μεταχειρίζεται. Αυτά τα εργαλεία τα οποία δεν είναι έμφυτα αλλά πρόσθετα κατασκευάσματα άλλων και μπορούν να αγορασθούν, δημιουργούν μια άλλη διάσταση Ηθικής η οποία υπόκειται σε όρους Αγοράς, χρημάτων και εμπορίου.

Δεν υπάρχουν σχόλια: