Τετάρτη 5 Μαρτίου 2008

«Ώ φίλοι, ούκ έκτεινον εγώ μυν...»

Ώδε η σοφία εστίν. ο έχων νουν ψηφισάτω τον αριθμόν του θηρίου, αριθμός γαρ ανθρώπου εστίν. και ο αριθμός αυτού εξακόσιοι εξήκοντα εξ.

Όταν στην Αθήνα, τον Νοέμβριο 2007, η Ευδοκία και ο Γραμματεύς έμπλεξαν σε ανόσιες καταστάσεις μέσα στο Υπουργείο Πολιτισμού, η Θεοδώρα βρέθηκε στη Βιβλιοθήκη Sackler στο Πανεπιστήμιο τής Οξφόρδης, μαζί με συνοδούς και συμβούλους, προκειμένου να καταλάβει τι κάνουν οι ερευνητές των Παπύρων, αυτών που βρέθηκαν κατεστραμμένοι σε στοίβες σκουπιδιών τής Οξυρρύγχου στην Κάτω Αίγυπτο και σε τάφους και μούμιες, ως υλικό κατασκευής μασκών και άλλων διακοσμητικών εξαρτημάτων.

Παρατηρώντας το σχετικό κινηματογραφημένο ντοκουμέντο ξεναγήσεως τής εξ Ελλάδος αντιπροσωπείας από τον Αμερικανό Παπυρολόγο και την Διδάκτορα Μαρία Κωνσταντινίδου, υπότροφο τού Ιδρύματος Αλεξάνδρου Ωνάση, οι ακόλουθες παρατηρήσεις προκύπτουν:
  1. Ο Αμερικανός Παπυρολόγος, δεν ακούστηκε να ομιλεί καθόλου Ελληνικά και με δυσκολία μπορέσαμε να ξεκαθαρίσουμε ότι ο ποιητής (στον οποίο αναφέρθηκε ο Dirk Obbink) ήταν ο Αρχίλοχος και όχι κάποιος Αρχέλυκος.
  2. Η Διδάκτωρ Μαρία Κωνσταντινίδου αναφέρθηκε σε κάποιο Πλατωνικό Κείμενο ως «Πολιτικό Διάλογο», χωρίς να διευκρινίσει στην υπουργό εάν πρόκειται για άγνωστο Πλατωνικό κείμενο ή για τον γνωστό Διάλογο: «ο Πολιτικός», ο οποίος δεν θεωρείται ούτε κίβδηλος (Spurious) ούτε αμφίβολος (Dubious).
  3. Τα λεγόμενα τού Παπυρολόγου για το ποίημα τού Αρχιλόχου, μπερδεύουν τον θεατή όσον αφορά το εάν η Τροία βρίσκεται στην Μικρά Ασία και εάν η ιδιότητα τού Αρχιλόχου ως Μισθοφόρου μπορεί να θεωρηθεί ως πρόσθετο προσόν τού ποιητή να γνωρίζει περισσότερες λεπτομέρειες από τον Όμηρο, για έναν πόλεμο, πολύ πριν από την εποχή τού Πάριου Αρχιλόχου.
  4. Το ανακαλυφθέν ποίημα τής Σαπφούς, σαφώς έχει μεγάλο ενδιαφέρον, εάν είναι και αυθεντικό, αλλά από όσο είναι γνωστό, όλοι οι Πλατωνικοί Διάλογοι έχουν διασωθεί, συνεπώς δεν καταλάβαμε τι νόημα θα είχε μια προσπάθεια ανασυγκροτήσεως ενός παπύρου από τα σκουπίδια για έναν Διάλογο τον οποίο γνωρίζουμε.
  5. Αφού οι Πάπυροι από τα σκουπίδια τής Οξυρρύγχου μπορεί να είναι και από εκδόσεις (reject) με λανθασμένα στοιχεία ή από κακές και λανθασμένες αντιγραφές, τι είναι αυτό που θα έκανε τον ερευνητή να αναθεωρήσει τον Αριθμό τού Θηρίου από 666 σε 616; Ποιο είναι το στοιχείο το οποίο κάνει αξιόπιστο αυτόν τον πάπυρο και δεν θεωρούμε ότι το 616 μπορεί και να είναι από λάθος αντιγραφής;
  6. Αυτό που θα είχε πολύ ενδιαφέρον θα ήταν να βρεθούν χαμένα κείμενα, όπως χαμένες τραγωδίες τού Ευριπίδη ή κείμενα τού Διογένη τού Κυνικού και πολλών άλλων για τους οποίους δεν διαθέτουμε σχεδόν τίποτα δικό τους, σωσμένο.
Δυστύχημα είναι να έχουν χαθεί τόσα γραπτά από τον αρχαίο μας κόσμο και ιδίως από ηθελημένες καταστροφές ανθρώπων στον βωμό σκοπιμοτήτων και αισχρής προπαγάνδας.
  • Πουθενά δεν προκύπτει από τον Όμηρο, ότι η Κέρκυρα μπορεί να είναι το νησί τών Φαιάκων.
  • Πουθενά δεν προκύπτει από τον Όμηρο ότι ο Οδυσσέας μπορεί να ήταν γόνος Σισύφου.
  • Πουθενά δεν προκύπτει από τον Όμηρο ότι ο Τρωϊκός Πόλεμος ήταν ένας πόλεμος μεταξύ Ελλήνων και Τρώων.
  • Πουθενά δεν προκύπτει ότι από Κέρκυρα μέχρι Ιθάκη, απαιτούνται υψηλών διαγραφών πλοία με νοητική πλοήγηση για το ταξείδι.
Δυστυχώς η Ιστορία μεταδίδεται με παραποιήσεις από διάφορες σκοπιμότητες και σαφώς η τάση στους ανθρώπους να διακινούν φήμες περισσότερο από γεγονότα είναι πάντα έντονη.

Στη Ζαχάρω τής Ηλείας, κάηκαν πολλοί, όταν άλλοι ήθελαν να κάνουν πρόωρες εθνικές εκλογές για να νομιμοποιήσουν αντίθετες λαϊκές εντολές για τη Μακεδονία τού Αλεξάνδρου.

Δεν γνωρίζω εάν το επίθετο μακεδνός (από το μήκος) σχετίζεται με το όνομα Μακεδών. Γνωρίζω όμως ότι ο Αλέξανδρος, ο Φιλίππου Μακεδών δεν θεωρείται ένας ψηλός άνδρας (λιγνόκορμος όπως η αίγειρος ή η υψηλή λεύκη) σ' αντίθεση με τους πρώτους δίμετρους Έλληνες: τον Αχιλλέα και τον Πάτροκλο, αλλά μάλλον ένας ξανθός με διαστάσεις σχεδόν Πυγμαίου. Γνωρίζω όμως ότι ο Αλέξανδρος έλκει την καταγωγή του από την Ανδρομάχη (χήρα Έκτορος, μητέρα Μολοσσού, πρόγονος Ολυμπιάδος και θυγάτηρ Κιλικίου Ηετίωνος) και ονομάζεται συνεπώς και Αιακίδης (από τον Αιακό) όπως και ο Πηλείδης Αχιλλεύς και (υιός) Νεοπτόλεμος, ο πατέρας τού Μολοσσού τής Ηπείρου.

Δυστυχώς πάντα υπάρχουν και οι αμφιβολίες για την πατρότητα του καθενός. Δεν γνωρίζουμε τον πατέρα όλων τών παιδιών τής Ανδρομάχης, ούτε εάν ο μικρός της Πέργαμος (με τον οποίο επέστρεψε στην Μικρά Ασία) ήταν υιός τού Έλενου (δίδυμου αδελφού τής Κασσάνδρας και υιός Πριάμου όπως και ο Έκτωρ) ή τού Νεοπτόλεμου ή κάποιου άλλου. Τότε οι γυναίκες θεωρούταν να γνώριζαν τον πατέρα τού κάθε παιδιού. Τώρα πια και αυτό δεν είναι πλέον βέβαιο.

Οδύσσεια η: 105-111
  • αἱ δ΄ ἱστοὺς ὑφόωσι καὶ ἠλάκατα στρωφῶσιν
  • ἥμεναι͵ οἱά τε φύλλα μακεδνῆς αἰγείροιο·
  • καιρουσσέων δ΄ ὀθονέων ἀπολείβεται ὑγρὸν ἔλαιον.
  • ὅσσον Φαίηκες περὶ πάντων ἴδριες ἀνδρῶν
  • νῆα θοὴν ἐνὶ πόντῳ ἐλαυνέμεν͵ ὣς δὲ γυναῖκες
  • ἱστὸν τεχνῆσσαι· περὶ γάρ σφισι δῶκεν Ἀθήνη
  • ἔργα τ΄ ἐπίστασθαι περικαλλέα καὶ φρένας ἐσθλάς.
  • άλλες υφαίνουν για τη ρόκα τους γυρνούνε, καθισμένες,
  • καθώς της λεύκας της λιγνόκορμης τα φύλλα, δίπλα δίπλα,
  • κι απ' τα καλόκρουστα υφασίδια τους το λάδι αποσταλάζει'
  • τι όσο τους άλλους άντρες ξεπερνούν οι Φαίακες, στα πελάγη
  • να κυβερνούν τα γρήγορα άρμενα, παρόμοια πρώτες είναι
  • στην τέχνη του αργαλειού οι γυναίκες τους· τις μοίρανε η Παλλάδα
  • και από δουλειές να νιώθουν όμορφες και μυαλωμένες να 'ναι.
[Για το μακεδνός υπάρχουν αναφορές στον Ησίοδο, στον συμπατριώτη μου Ελλάνικο και σ' άλλους νεώτερους.]
Στον Ηρόδοτο 8.43 όμως διαβάζουμε για Μακεδνόν έθννος:
στρατεύοντο δὲ οἵδε: ἐκ μὲν Πελοποννήσου Λακεδαιμόνιοι ἑκκαίδεκα νέας παρεχόμενοι, Κορίνθιοι δὲ τὸ αὐτὸ πλήρωμα παρεχόμενοι καὶ ἐπ' Ἀρτεμισίῳ: Σικυώνιοι δὲ πεντεκαίδεκα παρείχοντο νέας, Ἐπιδαύριοι δὲ δέκα, Τροιζήνιοι δὲ πέντε, Ἑρμιονέες δὲ τρεῖς, ἐόντες οὗτοι πλὴν Ἑρμιονέων Δωρικόν τε καὶ Μακεδνὸν ἔθνος, ἐξ Ἐρινεοῦ τε καὶ Πίνδου καὶ τῆς Δρυοπίδος ὕστατα ὁρμηθέντες. οἱ δὲ Ἑρμιονέες εἰσὶ Δρύοπες, ὑπὸ Ἡρακλέος τε καὶ Μηλιέων ἐκ τῆς νῦν Δωρίδος καλεομένης χώρης ἐξαναστάντες.
Επίσης δεν γνωρίζω όταν ένας άνθρωπος υποφέρει από Ζαχαρώδη Διαβήτη, ο εγκέφαλός του (ψυχή) λειτουργεί ανεξαρτήτως φυσιολογικά (με εσθλά φρένα νου), όπως και όταν δεν είχε εμφανισθεί η ανίατος νόσος τού Διαβήτη, αυτή που καταστρέφει την ισορροπία άμυλων και σάκχαρων (τών υδατανθράκων). Ισορροπία απαραίτητη για καλή λειτουργία τού Συστήματος: Πνεύματος νου (ψυχής) και σώματος.

O σερ Βασίλειος Ζαχάροφ (1849-1936) ως έμπορος όπλων φέρεται να ενίσχυσε οικονομικά την Ελλάδα στους Βαλκανικούς Πολέμους, δεν γνωρίζω όμως εάν έκανε ό,τι έκανε από αγάπη προς την πατρίδα του ή από άλλα κίνητρα.

Κανένας πάντως δεν νομιμοποιείται να παραμορφώνει την Ιστορία και να την προσαρμόζει με προπαγανδιστικές μεθόδους στις όποιες σκοπιμότητές του, καλές ή κακές.

Εάν Αυτός (Θεός, Ζευς, Deus ή Σύμπαν) που ελέγχει τις νόσους θελήσει να μην ταλαιπωρήσει άλλο την πρώην υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, αυτό θα συμβεί. Όσον δε για τα γεγονότα περί Σκόπιμης Ιστορίας στα Σχολεία, κατόπιν εντολών Ανόσιων Σιωνιστικών Οργανώσεων, αυτά δεν μπορούν να εξαφανισθούν, να εξαγνιστούν, να αγνοηθούν, να συγχωρεθούν ή να ξεχαστούν.

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Πώς μπορούμε να θεωρούμε σωστό ότι οι Μακεδόνες είναι μακεδνοί όταν ο Αλέξανδρος κοντεύει Πυγμαίος;

Πώς η χώρα θα λύσει το Ασφαλιστικό πρόβλημα όταν δεν αντιμετωπίζεται η Ανεργία τών Νέων ούτε ο θεσμός αναπτύξεως τής Οικογένειας; Μόνο παρανοϊκοί άνθρωποι μπορούν να σκεφθούν τέτοιες αδιέξοδες καταστάσεις και να μην ντρέπονται να τις εκστομούν;

Κλεάνθης Αλ. Μακαρώνης είπε...

Πιστεύω ότι εάν ο μακαριστός Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδος Χριστόδουλος Παρασκευαΐδής, δεν έπασχε από ζαχαρώδη Διαβήτη, δεν θα πήγαινε στην Αμερική για μεταμόσχευση ήπατος και έτσι να ενθαρρύνει και άλλους να πάνε στην Ινδία για μεταμόσχευση νεφρού.

Το ίδιο ισχύει και για την Μαριέττα Γιαννάκου, πιστεύω ότι δεν θα έπαιζε με Εθνικά Ζητήματα και διανομή ακατάλληλων βιβλίων στα Σχολεία, ή το βιβλίο της Διδούς Σωτηρίου, εάν η ίδια δεν είχε προσβληθεί από τον ζαχαρώδη Διαβήτη.